Zagadnienia z wybudowaniem trasy do Gdyńskiego Portu z powodu braku środków pieniężnych

Kłopoty z wybudowaniem trasy do portu w Gdyni z powodu braku środków pieniężnych

Problemy z budową trasy do Gdyńskiego Portu z powodu braku środków finansowychJednym z dużo ważnych atrybutów rozwoju wszystkich portów będzie zrobienie mu odpowiedniego dojazdu w obie strony, po to żeby towary mogły do niego zostać dowiezione i z powrotem przetransportowane do końcowych klientów. Analogicznie jest w Gdyńskim Porcie, jaki boryka się od pewnego czasu z zagwarantowaniem należytych tras dojazdowych. Jak na razie ruch do portu jest realizowany drogą wymagającą gruntownej modernizacji. Lecz zaczęcie na niej prac remontowych bez zapewnienia żadnych objazdów nie jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ utrudnić by to znacznie mogło pracę samego portu. Z takich też powodów od pewnego czasu prowadzone są bardzo intensywne prace nad przygotowaniem Drogi Czerwonej, jaka ma połączyć teren portu z obwodnicą. Jeszcze całkiem niedawno wydało się to wszystko na dobrej drodze do zakończenia, lecz jak w wielu przypadkach problem zaczęły stanowić pieniądze. Pierwotne pomysły zakładały wydatki na poziomie około 900 milionów złotych. Jednak w trakcie analiz okazało się, że będzie potrzebne znacznie więcej, bo nawet 1,5 miliona, a takiej kwoty póki co gdyńskie władze przeznaczyć nie mogą.

Na dzień dzisiejszy projekt tez został zatrzymany i nikt nie wie, co z nim dalej będzie. Co prawda każdy tu się zgadza, że nowa trasa przydałaby się bardzo, jednak jak na razie co zainteresowane strony chcą w jakiś sposób się porozumieć. W wyniku prac przygotowawczych zostały zaprojektowane trzy warianty, z jakich dwa wydają się realne do wykonania. Wariant trzeci w chwili obecnej budzi bardzo duży sprzeciw wśród tamtejszych mieszkańców, ponieważ w dużej mierze biegnie po estakadach. Za to trasy wcześniejsze w znacznym stopniu wykorzystywać będą tunele, dzięki czemu nie blokuje się możliwości kolejnych inwestycji na tych terenach. Przez instytucje zarządzające najbardziej promowany jest wariant numer dwa, jaki przebiegał będzie pod kolejowymi torami, dzięki czemu nie zablokuje się rozbudowy linii aglomeracyjnej. Ciężko w chwili obecnej powiedzieć, jak się potoczą dalsze losy tej inwestycji, jeśli uda się znaleźć środki na finansowanie, to są spore szanse na to że projekt w najbliższych miesiącach zacznie być wdrażany.